Testy dla TfD: 8in1 Delights Pro Dental


Kości są u nas ważnymi elementami prawidłowego żywienia, zarówno jako część głównego posiłku, jak i w formie przekąsek. Pielęgnują zęby, ale także gwarantują Neli dobrą zabawę i przyjemność z gryzienia przez długie godziny. Jednymi z naszych ulubionych gryzaków dla psów są 8in1 Delights Pro Dental, a w ramach plebiscytu Top for Dog 2016 dostałyśmy do przetestowania opakowanie kostek w rozmiarze XS. Czym się wyróżniają od innych kości i dlaczego je polecamy? Przeczytajcie :)
  

8in1 – co to takiego?


To spółka, która chce zaspokoić wszystkie potrzeby zwierząt i mając na względzie ich najwyższe dobro prowadzi kompleksowe kontrole jakości i specjalistyczne testy zgodnie z 8 zasadami: Słuchanie i rozumienie, Badania i rozwój, Wiedza i doświadczenie, Jakość i właściwe rozwiązania, Wygoda, Szacunek, Pewność oraz Pielęgnacja. Dzięki tym działaniom wytwory 8in1 spełniają wszystkie najważniejsze kryteria i zyskują miliony fanów na całym świecie.
W Polsce dostępne jest 8in1 dla psów pod postacią przysmaków, przekąsek, suplementów diety i produktów do pielęgnacji i tresury.


8in1 Delights Pro Dental


To naturalny i zdrowy przysmak wykonany z twardej, zrolowanej skóry wołowej. W środku niego znajduje się suszone mięso drobiowe, które budzi w psie naturalne instynkty żucia i gryzienia. Kości zawierają 2% tłuszczu oraz minerały pielęgnujące uzębienie, a w ich skład nie wchodzą barwniki ani inne ulepszacze smaku. Intensywny zapach i wystające mięso zapewniają przyjemność gryzienia na długi czas, a także dbają o muskulaturę żuchwy, oczyszczenie uzębienia oraz świeży oddech. Kości występują w różnych rozmiarach – XS pakowane są po kilka do jednego opakowania; reszta – S, M i L – jest dostępna do kupienia w pojedynczych sztukach. 


XS dla psów o wadze 2-12 kg
S dla psów o wadze 2-27 kg
M dla psów o wadze 12-35 kg
L dla psów o wadze 20-40 kg


Skład: mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego (mięso drobiowe 10 %), minerały





Co my o nich myślimy?


Wszelkiego rodzaju kości Nela zna od szczeniaka. Podawałam je, jako ciekawy sposób na nudę, a także żeby uchronić swoje ręce i nogi (a dodatkowo również przedmioty i meble) przed szczenięcym uzębieniem. Jeśli chcecie wiedzieć, czy dzięki nim udało mi się uratować wszystkie rzeczy w domu to tak – mała zaspokajała potrzebę żucia i gryzienia i nie dobierała się do niczego bez mojej zgody.
W ciągu dwóch lat jej entuzjazm na widok kości nie zmalał. Uwielbia je dostawać i oddawać się im na jakiś okres czasu. W zależności od wielkości, zainteresowania i intensywności gryzienia może być to dzień, tydzień, dwa, a nawet kilka miesięcy. Gryzak jest dla mnie idealnym rozwiązaniem, kiedy nie mam czasu dla Neli i muszę zająć się własnymi sprawami.

Kości 8in1 Delights Pro Dental były nam dobrze znane, zanim przystąpiłyśmy do plebiscytu Top for Dog 2016 i nigdy nie zauważyłam po nich żadnych niespodziewanych rewolucji żołądkowych czy innych niepokojących objawów. Pies zawsze z chęcią je gryzie i nigdy ich nie porzuca.



Choć producent zapewnia o intensywnym zapachu kości, który ma zwabić psa i przekonać do obgryzania to nie wyczuwam od nich żadnego aromatu. Być może tylko dla ludzi są bezzapachowe, nie wiem ;) Niemniej jednak Nela nie przeciwstawia się i za każdym razem merda ogonem na ich widok. Musi być w nich coś, co jej odpowiada, a z doświadczenia już wiem, że nie wszystko jej przypada do gustu.


Kostki są twarde i suche w dotyku. Nie kruszą się, co uważam za wielki plus. Nieraz kupowałam Neli takie, które brudziły cały dom. Te mogę podawać spokojnie, nie martwiąc się o stan dywanu czy kanapy. Innym plusem jest ich prosty skład.


Wielkość XS jest odpowiedni dla Neli i zajmuje ją na jakiś czas. Niezbyt długi, bo z jedną kostką potrafi się uporać w ciągu kilkudziesięciu minut, ale myślę, że jako codzienna przekąska jest idealna. Według tabeli producenta mogłaby również dostać kość w rozmiarze S; miałyśmy ją kiedyś, zainteresowała Nelę na dłużej, gryzak starczył na dwa lub kilka dni. Raz pokusiłam się o rozmiar M, ale ta była już zdecydowanie za duża na jej mały pyszczek. Źle dobrałam dla niej rozmiar kości  i przyznaję się, że popełniłam ten błąd, bo chciałam kupić większy rozmiar, który starczy na dłużej. Przestrzegam Was, żebyście nigdy nie szli w moje ślady: na skutek przełknięcia zbyt dużych kawałków kości wszelkiego rodzaju może dojść do niedrożności przewodu pokarmowego. Duże elementy nie są nigdy trawione, mogą zalegać w żołądku lub jelitach. Kupujcie zawsze te, które są przeznaczone dla Waszych psów i pilnujcie, żeby czworonóg nie połykał fragmentów gryzaków, zanim ich nie przeżuje i nie pogryzie.


Podobnie jak w przypadku niedrożności, do zadławienia może dojść, kiedy zwierzę nie potrafi przełknąć fragmentu kości. Te zatrzymuje się w przełyku i jeśli jest to większy element, który uciska tchawicę, może doprowadzić nawet do uduszenia się zwierzęcia. Dlatego tak ważne jest, żeby nigdy nie pozostawiać psa samemu sobie i kontrolować, czy wszystko z nim w porządku. 





Producent gwarantuje, że systematyczne spożywanie przez psa kości Delights Pro Dental powoduje zmniejszenie kamienia nazębnego. Nela nie ma z nim problemu, ale nie zauważyłam, żeby zaczął pojawiać się na jej ząbkach, więc w jakimś stopniu kości spełniają swoje zadanie. Przynajmniej u nas. 


Podsumowując, jestem zwolenniczką naturalnych gryzaków dla psów, ale kości 8in1 Delights Pro Dental są praktyczne, ładnie się prezentują, interesują mojego psa i przede wszystkim nie śmierdzą. Jeszcze nieraz zaopatrzymy się w ich zapas. Przydadzą się na długie, zimowe wieczory ;)


Ogólna ocena: polecamy!



Gdzie kupić i za ile?

Kości 8in1 Delights Pro Dental kupicie w dobrych sklepach zoologicznych. Ich ceny wahają się i zależą od rozmiaru, ale najczęściej dostaniecie je za ok. 15 złotych.

Strona Top for Dog 2016: http://topfordog.pl/
Facebook Top for Dog 2016: https://www.facebook.com/TOPforDOG
Strona 8in1: http://www.8in1.eu/pl-pl
Facebook 8in1: https://www.facebook.com/8in1-Furminator-Zosta%C5%84my-przyjaci%C3%B3%C5%82mi-623780744420397

11 komentarzy:

  1. Super recenzja! Kiedyś psy dostawały te kości zamiast kongocośków ;)
    Zapraszamy do nas justbobik.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moi jednak preferują wieprzową nogę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne te kostki! Przyznam szczerze, że mnie zachęciłaś :). Na blogu jestem pierwszy raz. Jest tu bardzo ładnie i przejrzyście - podoba mi się to.

    Pozdrawiamy i obserwujemy,
    KarelowoKolorowo

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna recenzja :) Kostki te kupuję już od dłuższego czasu na pojedyncze sztuki w miejscowym zoologicznym. W prawdzie jedna kosztuje 3 zł, za rozmiar XS ale od czasu do czasu można pokusić się o taki droższy smakołyk, tym bardziej że pies za nim szaleje.

    Pozdrawiam,
    wwww.piesradzi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę, te kostki są super, ale... Mango nie smakują. Wciął jedną "główkę" i na tym koniec. A szkoda, bo mają sporo zalet.

    OdpowiedzUsuń
  6. Straszna szkoda, że Emetowi nie służą tego typu smakołyki. Jednak to musi być sporo przetworzone do takiej postaci, może dlatego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kaprys uwielbia takie kostki. Jeszcze tych z 8in1 nie miałam, jakoś nigdy nie było okazji ich zamówić, ale z pewnością się na nie pokuszę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Recenzja super jak zawsze :D Nigdy tych kości nie kupowałam dla Niko, ale ciągle jak przechodzę koło nich w sklepie to mam ochotę je wziąć. Jednak jak dla mnie cena troszkę wysoka, ale może w końcu się skuszę. :)

    Pozdrawiam
    with-astra.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Cóż, mnie skład tych kostek nie zadowala i szczerze powiedziawszy cieszę się, że mój pies nie jest zwolennikiem tego typu smakołyków ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. A my bardzo lubimy kostki 8in1. Skład składem, ale też bez przesady. Czasem mam wrażenie, że żyję w jakimś innym świecie, kiedy po raz setny czytam o najlepszych karmach i smakołykach dla psów. Wiem, że trzeba dbać o swojego psa, ale czy warto zwracać taką uwagę na składniki? Chyba najważniejsze jest to, że nie szkodzą czworonogowi.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Porządna recenzja!takie aż się miło czyta :D blog super,niedawno go dopiero odkryłam,ale zostanę tutaj stałym członkiem :3 Pozdrawiam! :) ironniesamowitypies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń